Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

ΟΔΥΣΣΕΙΑ - Α2- Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο



Η σκηνή που μου άρεσε πολύ ήταν όταν ο Οδυσσέας γνώρισε τον γιο του μετά από 20 χρόνια.
Δημήτρης Παπαϊωάννου


         Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο ήταν όταν η Πηνελόπη κατεβαίνει από την κάμαρά της για να βρεθεί με τον άντρα που υποστηρίζει πως είναι ο Οδυσσέας.  Η Πηνελόπη δεν μπορεί να τον αναγνωρίσει από την βρόμικη όψη του. Η επιφυλακτική της αυτή στάση και η άρνησή της να αναγνωρίσει τον Οδυσσέα προκαλεί την αντίδραση του Τηλέμαχου, ο οποίος την κατηγορεί για σκληρότητα.
Η στάση του αυτή αντίθετα με αυτή του πατέρα του, ο οποίος δείχνει κατανόηση στην επιφυλακτικότητα της Πηνελόπης, συμβαίνει γιατί είναι ακόμα μικρός και η ηλικία του δεν του επιτρέπει να καταλάβει την ψυχολογική κατάσταση της μητέρας του. Επίσης  ο θυμός που βγάζει ο Τηλέμαχος είναι συγκλονιστικός, καθώς περίμενε ότι η μητέρα μετά από τόσα χρόνια θα τον αναγνώριζε αφού ο ίδιος τον είχε αναγνωρίσει.                                                         
Νικολέτα Νικολοπούλου

 Η αγαπημένη μου σκηνή είναι η σκηνή της αναγνώρισης του Οδυσσέα από τον Τηλέμαχο. Είναι η αγαπημένη μου γιατί ο Τηλέμαχος δεν έχει
δει ποτέ τον πατέρα του και θα τον δει για πρώτη φορά. Επίσης ο Τηλέμαχος δεν περίμενε να γυρίσει ο πατέρας του και ήταν δύσπιστος στην αρχή. Νόμιζε ότι κάποιος θεός θέλει να τον ξεγελάσει. Είναι συγκινητική η στιγμή, όταν κλαίει ο ένας στην αγκαλιά του άλλου.
Μελίνα  Κουτσοσπύρου

Η σκηνή που μου άρεσε ήταν ο Οδυσσέας που πάλευε  με τα κύματα γιατί εκείνη την ώρα το ζούσα.
            Νικόλας Ξένος

Η αγαπημένη μου σκηνή ήταν όταν η Πηνελόπη συναντάει μετά από πολύ καιρό τον άνδρα της και συγκινείται. Η Πηνελόπη ζητάει αποδεικτικά στοιχεία και εκείνος της λέει για το κρεβάτι που είχε φτιάξει.
                                                    Κωνσταντίνος Μπόκιας              

        Στην Οδύσσεια υπήρχαν πολλές σκηνές που μου άρεσαν και με συγκίνησαν πολύ. Εκείνη όμως που μου άρεσε περισσότερο είναι η συνάντηση του Οδυσσέα με το γιο του στην καλύβα του Εύμαιου. Στη σκηνή αυτή βλέπουμε τη μεγάλη αγάπη του Εύμαιου για τον Τηλέμαχου που ο ποιητής την παρομοιάζει με την πατρική αγάπη. Το ίδιο ισχύει και για τον Τηλέμαχο, αφού συζητά μαζί του όλα όσα συμβαίνουν στο παλάτι και δείχνει πόσο έμπιστος είναι. Ο Οδυσσέας στη σκηνή αυτή αντικρίζει ύστερα από είκοσι περίπου χρόνια το γιο του, που τον άφησε μωρό, όταν έφυγε για την Τροία και τώρα το βλέπει μπροστά του ολόκληρο παλικάρι. Για να μην αποκαλυφθεί το σχέδιό του μένει σιωπηλός και ατάραχος , καθώς βλέπει το γιο του και τον Εύμαιο να τον υποδέχεται σαν πατέρας. Μπορεί βέβαια ο Οδυσσέας να είναι σιωπηλός και ακίνητος αλλά αυτό δεν μας εμποδίζει να φανταστούμε τη συγκίνηση και τη χαρά που ένιωσε τη στιγμή που αντίκρισε το γιο του. Επίσης και τις μεγάλες δυνάμεις που κατέβαλε για να συγκρατήσει τα συναισθήματα του που πλημμύρισαν την καρδιά του. Δείχνει αυτοσυγκράτηση για να μην αποκαλυφθεί το μυστικό του.

Δημήτρης Ράμμος

        Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο ήταν όταν ο Οδυσσέας ήταν μέσα στα κύματα και πάλευε να σωθεί από τα κοφτερά βράχια.
 Αχιλλέας Κουρούσης

Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο ήταν η αναγνώριση του Οδυσσέα από  το Τηλέμαχο γιατί ήταν πολύ ζωντανή και συγκινητική.
                                                                                                            Γιώργος Πέττας

     Πιο πολύ μου άρεσε η σκηνή της αναγνώρισης του Οδυσσέα από την Πηνελόπη , επειδή ήταν  πολύ συγκινητική. Μου άρεσε η αρχική δυσπιστία της Πηνελόπης γιατί αποδεικνύει την αφοσίωσή της στον Οδυσσέα αλλά και την πονηριά της επειδή φαντάστηκε πως ήταν άλλο ένα σχέδιο των θεών. Επίσης μου άρεσε η αντίδρασή της όταν κατάλαβε ότι ο «ξένος» ήταν ο Οδυσσέας , δηλαδή που έβαλε τα κλάματα και έπεσε στη αγκαλιά του.
                                                            Μαρίνα Παπαδοπούλου

         Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο από όλη την Οδύσσεια ήταν όταν ο Οδυσσέας περιπλανιόταν στα κύματα. Η σκηνή αυτή ήταν πολύ συγκινητική και αγωνιώδης .
                                                            Αφροδίτη Λιάσκου

Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο ήταν η σκηνή της αναγνώρισης, του Οδυσσέα με τον πατέρα του Λαέρτη διότι ήταν πολύ συγκινητική.
                                                Κωνσταντίνα Λιάσκου

                    Μου άρεσε η σκηνή κατά την οποία  γίνεται αναγνώριση του Οδυσσέα από τον πατέρα του, τον Λαέρτη. Ήταν πολύ δυνατή και με συγκίνησε εξαιτίας του Λαέρτη, του οποίου τα γόνατα λύθηκαν όταν αναγνώρισε το γιο του από τα σημάδια, που του ζήτησε και λιπόθυμος έπεσε στα  χέρια του Οδυσσέα.
                                                                                              Κουρτίδου Νίκη

Περισσότερο μου άρεσε όταν ο Οδυσσέας επέστρεψε στη πατρίδα του και πιο συγκεκριμένα όταν είδε ξανά τη γυναίκα του. Αυτή πιστεύω πως είναι και η πιο συγκινητική σκηνή στην Οδύσσεια και έχει πολύ έντονους στίχους που σου μεταφέρουν τα συναισθήματα των ηρώων και γι’ αυτό είναι η αγαπημένη μου σκηνή.

Βάλια Μπαθέκα